A Travellerspoint blog

Zona Cafetera

Täna on lõpuks päev, mil olen taas arvuti taha jõudnud, et teha sissekanded viimaste seikluste kohta.
Leticiast lendasime piirkonda, mis on tuntud kui Zona Cafetera ehk Kolumbia parim piirkond kohvi kasvatamiseks. Lennuk maandus Armenia nimelises linnas. Lennujaamast võtsime kohe takso ja põrutasime edasi Salentosse, mis on väike armas külake keset kõige ilusamat mägist loodust. Jõudnud Salentos hotelli juurde, kus oli tehtud meie reserveering, selgus, et meie tuba on Mardi nimelisele tegelasele juba väljastatud. Tore lugu küll, olen juba varem siia jõudnud, ütlesin endale ja hakkasin naerma, elu siin Kolumbias on ikka täis üllatusi. Otsustasin siiski kohtumise oma teise minaga jätta umbmäärasesse tulevikku ja lahkusin suuremat kisa tõstmata alternatiivsesse hotelli, mida soovitas lennukis mulle üks gringost kohviärikas. Hotell Sogourbe Salento kesklinnas osutus igati meeldivaks kohakeseks. Seda peavad 2 sõpra Enrique ja Luis. Seoses meiega kaasasoleva vip tegelase Sonjaga saime esmaklassilise teeninduse osaliseks ning nautisime meile langenud tähelepanu.
Esimesel päeval tutvusime linna või õigemini külakesega. Äärmiselt armas koht, selline tunne nagu mingi kaader eesotsas Botjomkiniga on kokku tulnud ja mõelnud, et teeme siia maailma kõige ilusama küla ja paneme majadesse elama kõige külalislahkemad inimesed. Mööda linnatänavaid ringi jalutades jäi endale ka mulje, et ma vist elangi juba siin ja tunnen kõiki inimesi, sest kõik pontšode ja kauboikaabudega senjoorid tervitasid meid viisakalt pisut oma kaabut kergitades, senjoorad tulid küsima, et kuidas läheb, paitasid lapsukest ja lõid käsi kokku.
Järgmisel päeval tegime pikema jalutuskäigu Don Diego kohvifarmi, kus meile tutvustati kõike alates kohviubade kasvatamisest kuni kohvi degusteerimiseni välja. Ekskursioon kohvifarmis oli äärmiselt huvitav, aga mind erutas siiski rohkem teekond Salentost farmi. Vaated, mis seal piirkonnas silmale avanevad on lihtsalt muinasjutulised, muudkui vaata ja pildista ja aruta, et kurat, siia peaks küll mingi väikse kohakese ostma, kus siis istud terassil kohvitass käes ja lased silmal puhata vaadates rohelistel mäenõlvadel söövaid hobuse ja lehmakarju, all orus kärestikulist jõge, taamal suuri mägesid. Ja kliima on ka siin meiesuguse jaoks just õige mõnus - selline alla 20 kraadi, kui päike pilve taha läheb. Meie sealoldud aja oligi päike peamiselt pilve taga, sest on talv ja külm. Suvel on muidugi soojem ja kuivem.
Kolmandal päeval saime aga alles tõelise elamuse. Otsustasime külastada Cocora Valleyt ja läbida sealse matkaraja.Rada oli 14km pikk, millest pool tuli vantsida ülesmäge, vahepeal ikka väga üles. Uskumatult kaunis koht. Vaadake netis pilte; soovitan kõigile, kes Kolumbiasse reisivad. Kindlasti parim matkarada, mis oleme läbinud. Olime pärast ikka päris väsinud, aga väga rahulolevad.
Neljanda päeva puhkasime niisama, istusime kohvikutes, nautisime linna ja tegime edasisi reisiplaane.
Järgmisel päeval läksime varakult bussi peale ja sõitsime Pereirasse, kus käisime loomaaias. Enrique väitel pidi olema Kolumbia parim loomaaed, aga meile väga muljet ei jätnud - Tallinna oma on suurem, paremate tingimustega ning suurema valikuga. Edasi võtsime suuna Santa Rosasse, kus asuvad looduslikud kuumaveeallikad. Vedelesime paar tundi kuumas vees, väljas sadas vihma ja oli päris jahe. Jube mõnus oli! Õhtul pimedas jõudsime Manizalesesse, kust pidime võtma ööbussi Bucaramangasse. Jäime siiski üheks ööks sinna linna, kuna muidu oleks liiga kurnavaks muutunud. Leidsime peale mitme kehvemapoolse hosteli ülevaatamist enamvähem rahuldava koha, kuhu asjad maha visata. Hosteli omani Juan Diego, jällegi väga sõbralik ja külalislahke mees, soovitas meil järgmise päeva veeta La Rochela basseinide ääres, mida ka tegime. Mittemidagi erilist, tavaline basseini ääres peesitamine.
Õhtul võtsime bussi Bucaramangasse.

Posted by Eestlane 17:00

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.